battlefield5csaj.jpg

Korábbi cikkünkben már érintőlegesen jeleztük, hogy a karakterosztályok átestek néhány változáson, most viszont egy kicsit részletesebben is átvesszük, hogy mégis miféle újdonságokra számíthatunk a Battlefield 5 Assaultja, Medic-je, Support-ja és Reconja esetében.

Feladatkörök és jellemvonások

Az egyik legfontosabb újítás, hogy mind a négy karakterosztály kapott egy úgynevezett Combat Role-t, amit a szó szerinti fordítás helyett inkább úgy írnék le, mint afféle feladatkör. Ez egy alosztálynak felel meg, mindenkinek van egy, illetve egy másik is feloldható, ha több időt töltünk el az egyes fő-karakterosztályokkal.

Minden Combat Role-nak két Traitje, azaz, hát mondjuk így, jellemvonása van. Ezek egyedi képességek, amik az adott alosztályt erősítik. Gondolhatunk rá úgy, mint RPG skillre, de talán még közelebb állnak hozzájuk a Call of Duty perkjei. Fontos tudni, a Combat Role-ok között válthatsz, de a Traitek nem változtathatóak meg.

És akkor most lássuk mindezt az egyes karakterosztályokra lebontva.

Assault

Az Assault még mindig az a karakterosztály, ami a legtöbbet akciózhat, de a fegyverek és a felszerelés terén komolyabb változás érte. Már nem cipelhet magával SMG-t, helyett csak és kizárólag assault rifle-t és semi-automatic rifle-t ragadhat magához. Természetesen minél tovább játszol egy Assaulttal, annál több fegyvert és felszerelést oldhatsz fel, így a Panzerfausttól eljuthatsz a PIAT-ig is.

Fontos változás az is, hogy az Assault már nem képes megjavítani a járműveket, ezt a szerepkört átruházták a Support karakterosztályra.

Az Assaultnak két szerepköre van: a Light Infantry vagyis könnyű gyalogos, és a Vehicle Buster, azaz a járműrobbantó.

Assault

A Light Infantry az alap, ezt kapjuk meg kezdésként. Az ehhez társított két Trait a Scavenger, aminek hála több lőszert találhatunk a hulláknál, függetlenül attól, hogy barát vagy ellenség. A másik Trait a Battle Hardened, aminek hála sokkal jobb regenerációs képességekkel bír, mint a többi karakterosztály.

A Vehicle Buster Combat Role afféle anti-tank szerepkör, ezt erősíti a Vehicle Painter és a Vehicle Scrapper jellemvonás. Előbbi automatikusan bejelöli azt a tankot, ami kárt okozott a csapattársaknak, míg utóbbi több Requisition pontot ad az elpusztított páncélosok után.

Medic

A Medic osztály a Battlefield 5-ben harci tevékenységben is hasznosabbá vált, révén neki jutott az SMG fegyverosztály, amivel nagyobb kárt tehet a közelharcban, mint egy szem pisztollyal. Felszerelések tekintetében alapból minden Medic-nek füstgránáttal és orvosi táska jár, később már orvosi ládát is magával cipelhet.

Fontos változás, hogy az újraélesztő fecskendő már nem egy különálló kütyü és minden Medic, szerepkörtől függetlenül fel van vele szerelve.

Medic

Ami a Combat Role-okat illeti, ebből az alap a Field Medic a Healer és a Swift Effort jellemvonásokkal. Előbbi több Requisition pontot ad gyógyítás esetén, utóbbi pedig lehetővé teszi, hogy gyorsabban odafuthass a bajbajutott társhoz. E képességet amúgy külön kell aktiválni, amikor szükség van rá.

A Combat Medic egyik Traitje a Melee Expert, amivel a közelharci fegyvereket valamivel távolabbra is használhatjuk. A másik jellemvonása az Emergency Retreat, ez extra sebességet biztosít, ha kritikus helyzetbe kerül az életed, így gyorsabban juthatsz fedezékbe.

Support

A Support feladata az előrenyomulás és a nehézfegyverzet használata, valamint a Battlefield 5-ben ez a karakterosztály lett az új Engineer. Ez az egyetlen osztály, ami hozzáférhet az LMG (könnyű géppuska) és MMG (közepes géppuska) fegyverosztályhoz. Utóbbiról fontos tudni, hogy menet közben nem használható, meg kell állni vele és valahová letámasztani, lehetőség szerint olyan helyen, ahol fedezve vagyunk.

Mindezek mellett a Support a legjobb osztály arra, hogy Fortificationt építsen, mert gyorsabban tudja azt felhúzni, mint a többi osztály, és az eredmény is jobb lesz, ugyanis hozzáférhet exkluzív opciókhoz, mint például a géppuskafészek.

Support

A Support alap Combat Role-ja az Engineer, ehhez jár a Vehicle Fixer és a Heavy Weapons Trail. Előbbi, ahogy az a nevéből következik, gyorsabb javítást és Fortification építést tesz lehetővé. A Heavy Weapons pedig lehetővé teszi, hogy mindenkinél tovább használhasd a telepített géppuskákat.

A kettesszámú szerepkör a Machine Gunner, amivel igencsak megnehezíthetjük az ellenség dolgát. A Bullet Storm jellemvonással ugyanis fokozhatjuk az ellenség elnyomását, azaz jobban tűz alatt tarthatjuk ellenfeleket. A Focused Fire pedig automatikusan felfedi az elnyomás alatt lévő ellenlábasokat.

Recon

A Recon megmaradt az osztag mesterlövészének, így ő a bolt-action és a self-loading rifle-khez fér hozzá. Az osztály katonái ráadásul olyan távcsővel indulnak hadba, amivel minden csapattárs számára megjelölhetik az ellenség embereit.

Recon2

A Sniper Combat Role kifejezetten olyan játékosoknak lett kitalálva, akik szeretnek hátul maradni és távolról aprítani az ellent. A célba vett katonát automatikusan felfedő Eagle Eyed és a levegő visszatartását lehetővé tevő Expert Marksman is ezt segíti elő. Utóbbi esetben ráadásul a headshot lehetővé teszi, hogy tovább tartsd vissza a lélegzetedet, így tovább tudod halálpontosan osztani a halált.

A Pathfinder szerepkör valamivel agresszívebb, mint a Sniper. Ez a Combat Role hozzáfér a spawn beaconökhöz, így egyedüliként bármelyik osztagparancsnok közelében visszatérhet a csatatérre elhalálozás után. Az Advance Scouting Traittel viszont bármelyik csapattárs számára lehetővé teheted, hogy az osztagparancsnokok közelében respawnoljanak, míg a Vanguard jellemvonás több Requisition pontot biztosít, ha a csapattárs a Recon spawn beaconjét használja.

Forrás: PC Guru